SUPERFOODS | Pan-Fried Chickpeas mixture


Ještě než začneme, tak bych moc ráda řekla, že nejsem žádný expert na zdravou stravu ani na vaření. Všechno co tady najdete a co si přečtete jsou čistě moje poznatky a improvizace, které se vyvedou a já si je nechci nechat jen pro sebe. 
Od Erasmu se snažím si vařit větší část týdne sama, protože i když jsou ty mňamky od mamky výborňácké, tak co si budem, můj žaludek prostě potřebuje trošku zdravější a lehčí přístup. Ať už kvůli tomu, že jsem po návratu z ostrova nebyla zvyklá tolik jíst, nebo kvůli tomu, že moje alergie na laktózu mi prostě občas dělá v žaludku paseku. 
Když jsem tento týden přemýšlela nad tím, že bych se s vámi mohla podělit o pár receptů, které mi zachraňují život, když nemám moc času se potulovat v kuchyni, ale zároveň jsou zdravé a zasytí mě na velkou část dne, došlo mi, že většina toho co vařím, má základ v superpotravinách.
Pokud nevíte, co přesně to superpotraviny jsou, tak jde o potraviny, které jsou bohaté na minerální prvky, vitamíny, aminokyseliny, enzymy, vlákninu, antioxidanty a další prvky. Např: chia semínka, vejce, ořechy, jablka, avokádo, losos, špenát, květák, jahody, luštěniny, banány, batáty, atd...
V mém první receptu to bude CIZRNA!

Before we start, I'd love to say that I'm not an expert on healthy food or cooking. Everything you can find here, and what you read is purely my own knowledge and improvisation that turn out well and I do not want to leave it for myself.
Since Erasmus I have been trying to cook for most of the week on my own, because even though the mum's food is great, but I'm not gonna lie, my stomach just needs a slightly healthier and lighter attitude. Whether I was not used to eating so much after returning from the island, or because my lactose allergy just makes me sometimes feel really bad.
When I was thinking this week about sharing some recipes that save my life, when I do not have much time to stay in the kitchen, but at the same time being healthy and feeding me for a big part of the day, I realized that most meals I cook is based in superfoods.
If you do not know exactly what superfoods are, they are foods that are rich in mineral elements, vitamins, amino acids, enzymes, fiber, antioxidants and other elements. For example: chia seeds, eggs, nuts, apples, avocados, salmon, spinach, cauliflower, strawberries, legumes, bananas, sweet potatoes, etc...
In my first recipe it will be CHICKPEAS!





Oficiálně se prohlašuji za milovníka cizrny. Ať už opražené se solí a kořením nebo jako hlavní ingredience mého oběda. Tento recept vznikl tak nějak improvizovaně asi jako většina mých receptů. Vždycky se prohrabu spíží a posbírám pár surovin, ze kterých si pak uklochtím něco použitelného k jídlu. 

I officially claim to be a chickpeas lover. Whether fried with salt and spices or as the main ingredients of my lunch. This recipe was really an improvisation like most of my recipes. I always look for something in our kitchen and collect a few raw materials, which I can use.



Tentokrát jsem se rozhodla ingredience nafotit tímto způsobem. Pokud byste doma měli červenou cibuli, tak bych spíš doporučila tu, protože ji mám raději, než tu klasickou. Papriku pak můžete použít jakoukoliv máte doma, já vždycky sáhnu po té, co se nám zrovna válí v lednici. 

This time I decided to shoot the ingredients in this way. If you had a red onion at home, I would rather recommend that one because I prefer it rather than the classic one. You can use any pepper you have at home, I always catch up after that one we just have in the fridge.


Postup je naprosto jednoduchý. Na pánev si dáte trošku olivového oleje a balsamica, je možné použít i olej z tuňáka, protože by byla škoda ho nepoužít. Dáme na pánev cibuli a až nám zhnědne přidáme rajčátka, papriku a špetku oregána. Když se nám trošku prohřejí přidáme cizrnu. Hned když je cizrna trošku tmavší přidáme tuňáka a (pokud máte i kukuřici). Vše společně promícháme a necháme ještě pět minut na pánvi. Dochutíme podle potřeby - sůl, pepř, vegeta a podáváme. 
P.S. Tenhle recept vyjde akorát na dvě porce, na jednu pokud jste žrout jako já a chodíte si přidávat. 

The recipe is absolutely simple. You put some olive oil and balsamico on the pan, but it is also possible to use the oil from the tuna can because it would be a shame not to use it. Put the onion on the pan and add the tomatoes, pepper and a pinch of oregano. When it get a little warm we add the chickpeas. As soon as the chickpeas are a little darker, add the tuna and also the corn (if you have it). Mix it together and leave it for more five minutes in the pan. Add as needed - salt, pepper, vegeta and serve.
P.S. This recipe will be enough for two servings.



A co vy a superpotraviny? Máte nějakou oblíbenou? Vyhledáváte recepty konkrétně s nimi, nebo to berete tak nějak co je zrovna doma a po ruce? 

And what about you and superfoods? Do you have any favorites? Are you looking for recipes specifically with them, or do you use what's right at home and at hand?

Tereza Hrubá

No comments:

Post a Comment