-->

Wednesday, 20 May 2020

5 NÁVYKŮ, KTERÉ JSEM SI OSVOJILA BĚHEM KARANTÉNY




1. JÓGA každé ráno

Jóga je momentálně něco s čím se probouzím a vždycky se na to neskutečně těším. 
Naučila jsem se hezky po vyčištění zubů vytáhnout podložku a dát si takových 15 - 30 minut. Nedělám to proto, abych zhubla, nebo propotila sportovní podprsenku, ale abych se nastartovala a na chvilku zapomněla na To Do list, který mě ten den čeká. 
Zvykla jsem si tyhle ranní chvilky trávit s Adriene Mishler a její pejskem Benjim, který je součástí každého jejího jóga videa. A abych v tom měla systém, tak si vždy na každý týden vytvořím seznam sedmi videí, která za tu dobu zvládnu. Snažím se to přizpůsobovat i tomu, jestli daný den musím někam do města, čeká mě nějaká návštěva nebo má třeba dorazit menstruace. 
Jeden den, konkrétně úterý, mám nejógový, ale místo toho si ráno dávám alespoň meditaci, kterou u Adriene na youtube kanále najdete také, i když v menší míře. 




2. TO DO LIST

Trošku jsem toto téma už načala v prvním bodě, tak na to rovnou navážu. Je mi jasné, že ne každému vyhovuje organizovanost, ale já pro seznamy žiju a na každý den tak potřebuju nový. 
Během karantény, kdy mě nečekalo nic mimo domov jsem si vždy psala "co udělat" do kolonky daného dne v mém diáři (mám Doller). 
Teď se ale pomalu navracím do normálního života a tím ubývá i místa, které mohu v diáři to do listu věnovat. Rozhodla jsem se tedy pro digitální verzi, která mi zatím naprosto vyhovuje. 
Stáhla jsem si aplikaci od Microsoftu, která se jmenuje TO DO a kterou mám jak na počítači, tak na telefonu. Všechno je tím pádem pěkně synchronizované, můžu si body upravovat v obou zařízeních a stejně tak tam připisovat nové povinnosti. V aplikaci si můžete dokonce vytvořit i kategorie, což jsem samozřejmě využila a zatím tam mám třeba Státnice ŠJ, DOMA, PODCAST, obě své práce a v daný den si vždy ráno vše jen "přišpendlím" na hlavní část s názvem Můj den, abych věděla, co mě právě v daný den čeká. 



3. Ranní čaj a doplňky stravy

Před karanténou jsem většinu rán začínala kávou. To se ale za poslední dva měsíce změnilo a já si teď každé ráno vařím čaj, nejlépe bylinkový. 
Do teď jsem hodně pila denní čaj, který nám namíchala teta, ten ale nedávno došel a já tak dala šanci firmě Grešík, od které už jsem měla pár věcí v minulosti. 
Konkrétně teď piju čaj ze sekce devatero bylin a jmenuje se Metabolik, který by měl působit na normální činnost jater, žlučníku a močové soustavy.
Je mi jasné, že někdo může mít s bylinnými čaji problémy, zvláště pokud jste zvyklí si čaje sladit. Za mě ale můžu říct, že čaj má příjemnou chuť a rozhodně se do něj nemusím nutit a to třeba nezvládám vypít čistý černý čaj. 
Metabolik obsahuje list kopřivy, nať zlatobýlu, trojbarevnou nať violky, list černého rybízu, čekankovou nať, list smetanky, list maliníku, řepíkovou nať a kořen lopuchu. 
Pokud jste stejní nadšenci do bylinek jako já, tak se určitě podívejte na stránky Grešík, kde toho najdete opravdu hodně, stačí si jen vybrat to své. 

V tomto bodě jsem se rozhodla zahrnout také doplňky stravy, protože je většinou beru právě během snídaně u čaje a protože mi připadá, že to spolu celkem souvisí. 
Vždycky jsem byla zvyklá brát minimálně hořčík, jelikož trpím na křeče a protože se moje střeva docela těžce vyrovnávají s alergií na laktózu a poměrně špatně trávím také sóju a luštěniny, tak jsem se rozhodla to pojmout trošku ve větším a objednala jsem si z Aktinu hned tři doplňky od firmy Viridian.
První z nich je právě již zmíněný hořčík/magnesium s přidaným vitamínem B6. Chtěla jsem ho právě kvůli křečím, které mívám a jeho dalšími účinky jsou například podpora fyzického výkonu a potlačení únavy, což rozhodně neuškodí. 
Dalším je B-Complex, což je skupina vitamínů B, která je doporučena hlavně lidem, kteří se stravují vegansky či vegetariánsky. Já se poslední měsíc snažím omezit maso na jedno jídlo za týden, takže jsem si říkala, že je dobré tyto vitamíny doplnit jinak. Pokud jste masožravci, ale náruživí sportovci, tak si tyto vitamíny můžete pořídit také, jelikož jsou vhodné i pro lidi s velkým fyzickým zatížením. 
Poslední doplněk souvisí s mým výše zmíněným trávením. Jedná se o směs Digestive Aid, která má právě trávení podpořit a má protizánětlivé a čistící účinky.

Přemýšlím i nad dalšími, ale prvně bych chtěla pořádně ozkoušet ty, které už mám doma a uvidím jestli budu spokojená, zatím je užívám asi dva týdny a cítím se moc dobře, dokonce se neozvaly ani křeče, které mívám hlavně v noci. 
Firma Viridian je skvělá i proto, že netestuje na zvířatech a produkty neobsahují palmový olej.



4. Většinu týdne si vařím

Neřekla bych, že neumím vařit, spíš mi to nikdy nepřišlo jako důležité a měla jsem na to minimum času. Tohle se ale změnilo a já si teď proces vaření užívám a snažím se i více přemýšlet o tom, co jím a co do jídla přidávám. 
Dokonce jsem si pořídila kuchařku Cesta k opravdovému jídlu od Markéty Gajdošové a Evy Ehrenbergerové. 
Moje vaření je hodně založeno na zelenině a obilovinách. Původně jsem tam zařazovala také hodně luštěnin, ale ty se teď snažím omezit, aby si moje trávení odpočinulo. Na co ale nedám dopustit je kurkuma, kterou dávám snad do všeho. Nejenom, že má tohle koření protizánětlivé účinky, ale zároveň podporuje mozkové kognitivní funkce, takže jestli vaříte třeba prarodičům, tak jim tak taky trošičku přisypte. 
Hledám si recepty všude možně na internetu nebo v kuchařkách, dokonce jsem si založila i jednu vlastní, kam si píšu všechna povedená jídla a moc ráda bych si pořídila také kuchařky od Deliciously Ella.




5. CVIČÍM a hrozně mě to baví

Co se cvičení týče, tak jsem se do něj vždycky musela nutit. Teď nemyslím jógu, ale spíše posilování a kardio. 
Během času stráveného doma jsem si ale našla cestu i k tomu a teď se na to každý den vyloženě těším. Cvíčím spíše k večeru a snažím se to dělat variabilní, takže občas vystřídám člověka podle kterého cvičím. 
Moji oblíbenci jsou Bára Sedláková, která je primárně jógínka ale u ní na Youtube najdete také posilovací videa. Také dost jedu na Cassey z kanálu Blogilates
Momentálně jsem začala program od Chloe Ting, který by měl být na čtyři týdny a jsem na to celé i sama na sebe opravdu zvědavá. 



To je k mým návykům vše, ale chtěla jsem vám tady prozradit ještě jeden, který bych si chtěla osvojit a tím jsou ranní ledové sprchy. Říkala jsem si, že když to tady napíšu, tak to budu vnímat jako větší závazek a možná se k tomu snáze dokopu. Zatím si vždycky řeknu, že to vyzkouším a ráno to odpískám, tak třeba to vyjde zítra, co myslíte? 

Máte i vy nějaké nové návyky, které jste si osvojili během karantény, která byla uvalena v podstatě na celý svět? 

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic